YOUTUBE OSMAN ALTINTAŞ kanalının
BORSA GÜN SONU DEĞERLENDİRMESİ | 8 ARALIK 2022
isimli videosundan fısıltılanmıştır.
Bu tür içerikleri ve daha fazlasını görmek için videoyu beğenip abone olmayı unutmayın…
Yorumlara da yazının linkini paylaşarak bize destek olabilirsiniz.
Videoya ulaşmak için Linki kullanabilirsiniz https://www.youtube.com/watch?v=HaK-q2qwwKg.
İzlediğiniz için teşekkürler. İzlediğiniz için teşekkürler.
İyi akşamlar arkadaşlar. Abdullah nerelerdesin sen ya? Bitmedi mi senin hasat işleri?
Kış geldi ya.
Valla biz de iyiyiz işte. Gördüğün gibi. Her gün piyasa. Her gün piyasa. Valla Tarkan bey siz bir hisseyi takip ediyorsunuz.
Bin hisseyi takip ediyorsun. Onun için Açsel şu anda radarımıza değil. Açseli ne zaman analiz etti? İlk atıl yayını başladığımız dönemde. Şurada Açseli biz analiz ettik. Buraya kadar, şuraya kadar takip ettik. Ondan sonra bıraktık artık. Yatımın şirketler bulunca %150 falan. Sonra ilgilenmedik. Çünkü yatırım kapasite artışı falan filan. Onları fiyatladık. Onun için artık radarımızda değil şu anda. Zaten 15 TL’lerde, yani 85 TL daha güçlü hikayeler bulunca. Onu bıraktık yani. Biz öyle nankörüz. Daha iyisini bulunca bırakıyoruz diğerini. Yani bir hisseyle olan ilişkimiz. İlişkimiz daha iyisini bulana kadar maalesef. Evren’deki olayı çözemedim ama. Evren’de galiba bir grup girmiş. O grup saçma sapan satışlar yapmış filan. Böyle olaylar. Ama Evren de güzel toparladı. En azından satma osyona gelmeden destekle tutundu. Evren güzel şirket toparlacaktır inşallah.
Tavan yapmış zaten. Yani bölündükten sonra birisi de bu performans beklenmez. Birileri orada oyunu bozuldu. Yani bir oyun yaptılar diyelim. Enka’da bir hisse satışı oldu galiba. Sonra bakmadım, takip etmedim ama. Enka’da desteğe gelmiş. Geçen iki yayında salı günkü yayında burada biz o abiyi uyarmıştık. Çok yüksekten almışsın diye. Aslında şurada alınacaksa bu bölgelerden tekrar topa girmek lazım. Yani o abimin aldığı yer biraz pahalıydı. O taş taş gibi taş yani.
Sıkıntı olmaz. Ay ay ay. Yine bir film almış. Şu dışında. Üstün kap gelmiştir. Evet Ahmet Bey öyle. Valla enerji firmaları güzel arkadaşlar. Önler açık. Bizlerde imkan buldukça.
Bugün mesela Selçuk Bey var. Bire bir eğitimlere başladık. Başladık diyorum ama yarın bitiyor. Her gün ders yaptık. Ona ödev vermiştim. Bugün güzel bir şirket araştırması yapmış. Yani ben bile bu kadar detaylı incelemedim. O şirketi yani biliyorum şirketin yatırımları. Mesela bir tane bilmediğim bir bilgi söyledi. O şirketle alakalı. Güzel yani hani enerji firmalarında.
Çok güzel bilgiler var. Hatta yatırımcı ilişkilerini aramış falan. Güzel hoş. Yani araştırmak lazım arkadaşlar. Şirketleri araştırmak gerekiyor. Yani Ahmet demiş. Mehmet demiş. Bu böyle gider demiş. Şöyle gider demiş. Yarın tavadan hangisi olacak. Bunların peşine koşmaktansa şirketleri kendimize araştırmamız lazım. Kendimize araştırıp şirketlere güvenip. Ondan sonra yatırım yapmak gerekiyor.
Yoksa işte piyasa düşer yükseliriz korkarız. Ne yapacağımızı bilemeyiz. Alırız elimizi tutamayız. Satarız geri dönüp alamayız. Böyle piyasa gider ama biz arkasından bakarız. Ondan dolayı iyi girderemek lazım. Birçok şirket var. Şirketlerin hepsiyle alakalı. Çok derin bilgilere sahip değiliz. Ama işte fırsat buldukça araştırıyoruz. Evrende haber düştü bak. Ne diyor? Güneş enerji panel camı yatırım için yüklenici firma ile 37 milyon dolarlık makine ve ekipman sözleşmesi imzalandı duyurulmuştu. Ön ödeme gerçekleştirilmiştir. 7.400.000 dolar konu. Ödeme halka arz gelirinden gerçekleştirilmiştir. Bu ödeme birlikte makine ekipmandan üretim süreci de başlatılmıştır. Demiş. Hayır, vurur olsun.
İsten şirketi. Şirketimiz yürütmüş olduğu Arge çalışmaları sorucunda ürün çeşitini atmak için polimer komposit malzemelerin üretiminde kullanılma düğeri. Yıllık 7800 ton üretim kapasıyla sahip çok katlı komposit teknik film hattı yatırım yapma karar almıştır. Üretici firmaya 1.5 milyon euro bedel ile sipariş verilmiştir. 7.000 sipariş avansı olarak 12.12.2018 tarihinde sipariş bedeli %30 oranında 450.000 euro.
Yatırımın 2023 yılının üçünce hireyi sonunda devreye alınması planlanmaktadır. Çok güzel bir şirket haberi. Bitmiyor arkadaşlar bitmiyor. Hangi güne yetişecek? İstediğimiz şu bölgede analiz etmiştik. Şirketin güzel olduğunu konuşmuştuk o dönemde. Ama yani parayı yüze bölemezsin ki. Hangisinin? Mesela bu şirketin grafik yapısı benim hoşuma gitmemiştir. O zaman arkadaşlara da söylemiştim. Gider ama bu şirketin fiyatlama tipini sevmiyorum ben diye. Gitmiş mi gitmiş. Dört kat gitmiş. E biz başka hisselerden kazandık. İlla her yükseleni yakalamaya çalışmamak lazım. İlgilendirilen şirketlerde biraz direnmek gerekiyor.
Bilim merkezi böyle sorular sorarak bir yere varamazsın. Kim diyorsa onlara sor. Buraya da tekrar tekrar yazma. İnsanları bu sefer manipüle ediyorsun bak. Yok şu kadar olacakmış bu kadar olacakmış. Yok uzaya gidecekmiş ismenen. Böyle şeyler paylaşma engellenirsin.
Süleyman Bey spor hisselerle alakalı düşüncelerimiz pozitif.
Evet. Ramazan Bey bilmiyorum. Yani yabancı yatırımcının gelip gelmemesiyle çok ilgilenmeyin arkadaşlar. İşinize bakın.
Yani yabancı giriyormuş girmiyormuş zaten teknik analizi fiyatlamada görüyoruz yani. Fiyatı güzel gidiyorsa kimin girdiğinin bir yönemi var mı? Yok. Onun için devam. Sinan Bey doğrudur. Doğru görmüşsünüz. Ben de öyle düşünüyorum. Endeks kapanışı gayet güzel. Yani bugün ben yine dışarıdaydım açıkçası. Daha sonra da misafirlerim vardı. Bire bir eğitim vardı. Endeks de şu MAM200 desteği güzel tutundu burada. Burası kırılsaydı çünkü şuraya doğru yükseliş düşmüştü.
Yani buradan yaklaşık %400 düşüş potansiyeli daha vardı. Onun için güzel tutundu ama henüz alt pozisyonuna geçmedi Endeks. Bakın hala saatlikte sat pozisyonu. Günlükte MAM21 desteğinden döndü ama saatlikte MAM21 direncine geldi. Şimdi burada özellikle bankacılık tarafından alımların gelmesi çok olumluydu. Yani bu saatlikte MAM21 desteğiyle aynı zamanda MAM21’e gelip
burada özellikle bankacılık tarafından alımların gelmesi çok olumluydu. Çünkü piyasada bankacılık reaksiyonu göstermemişti. Hani ne oldu da bankacılıkta bu yükselişler geldi onu bilmiyorum. Tavcı olup bugün konuşma yaptı ama bankacılıkla alakalı bir şey konuştuğunu görmedim. Tam bunlar destek bölgelerinde. Sarpmalar da yaptı. Daha da sert düşüşler gelir mi diye düşünürken bakın valenti bankası mesela artık böyle dirence doğru yaklaştı.
Bankaları alırlarsa piyasa güçlü toparlar. Yani bankacılığın reaksiyon vermesi bugün çok kıymetliydi bence. Aynen var mı düzeltmeye gidiyor. Zaten fiyat ile makas açıldı normal. Biliyorsunuz son dönemde bedelsel sermaye artırımları başvurulduğunda değil onaylandığında güçlü yükseliş geliyor.
Yok arzumadım yani para geldi gelmedi daha para gelmemiş zaten sudilerden gelecek diye bekleniyor. Daha gelmemiş para. Ama diyorum ya yani arkasında o kadar çok senaryo yazabiliriz ki index niye döndü. Yani 50 tane senaryo yazılsa 50’si de doğru olabilir. Yine söylüyorum işin o kısmıyla ilgilenmememiz gerekiyor. Niye döndü niye düştü niye kalktı.
Eğer net bir sebep söyleyemiyorsak hani bazen çok nettir olaylar. Çok net bir şey yoksa ortada flu bölgede herkesin yorumu mantıklı olabilir. Hiç kimsenin yorumunda tutmayabilir. Vallahi zincir marketlerle alakalı ne düşünüyorum birazcık temkinli olmak lazım. Daha güçlü hikayeler var olumsuz bir taraftan olumlu tarafa geçmek gerekiyor. Tüpraş’ta şöyle brand petrolde sert düşükler var. Brand petrol 80 doların altına indi. Tüpraş’ın düşüklü bundan kaynaklanıyor diye düşünüyorum. Rafine kar marjları düşmeye başlamıştır.
Ama şöyle burada da brand petrol de uzun zamandır analiz yapmıyor. Yani yıllık ortalamaya geldi haftalık periyodda. Daha önce mesela şurada olduğu gibi. Bu bölgeden aşağı doğru biraz daha sarkma yapabilir ama 70 doların altında ineceğini zannetmiyorum. Yani burayı görse de böyle fitil atıp geri döner diye düşünüyorum.
Enerjiler şuralarda şu bölgelerde tutunup zikzak yapıp sonra tekrar yukarı doğru gitmesini beklerim yani. Aynı şey gibi düşünün. Nasıl altın ve gümüş uzun süredir çalışması yaptı sonra toparladı. Burada da işte resesyonun etkileri diyelim aşağı doğru düşüyor. Ondan sonra tekrar yaz ile birlikte harekete geçecektir diye düşünüyorum.
Yukarı doğru ama bu tüpraşa olumsuz etkiliyor işte. İsterseniz şöyle yapalım. Yine şimdi bak sorular gelmeye başladı. En mantıklısı en güzel yine telefon bağlantısı yapalım.
Böylelikle sorularınıza cevap vermiş olayım. Yoksa sorulara yetişemez. Mümkün değil. Haydi başlatayım. Alo. Alo merhabalar hocam. Merhabalar. İyiyim teşekkürler siz nasılsınız? İyiyiz bizde sesinden tanımadınız herhalde ama. Yok valla alamadım.
Talka dur Talka seni kaydedeyim artık da. Teşekkür ederim hocam. Ya unutuyorum ben aslında herkesi kaydetmek isterim de. Telefonda konuşurken bir taraftan da şurada kaydetmek zor oluyor. Her yayında herhalde bir 20 kişi falan arıyor mu aşağı yukarı genel numara? Valla oluyor bayağı yani bilmiyorum da. Seni Talka Antalya diye kaydettim. Tamamdır hocam aslında Kayseri’yim de Antalya’da okuyorum. Evet.
Ben seni Antalya’da biliyorum. Tamamdır hocam. Hocam ben size Aslulu’yu sormak istiyorum ya. Güzel bir sıkışan var. Aslulu bizim kırmızı çizgimizdir falan. Siz de Üçgenleri severseniz. Ama burada Üçgen yok ki. Söylemeliyiz demeyin. Yani sıkışıyor gibi gördüm ben ama. Yok burada Üçgen yok. Üçgen dediğimiz öyle olmaz. Sen eğitime gelmedin mi ya Talha? Yok hocam henüz değil ya. Öğrencilik işlerini bir bitireyim. İşte onun için Üçgen’i bilmiyoruz. Şimdi sol alttan destek gelmiyor mu hocam yükselen? O yükselen de o Üçgen olmaz ki. Üçgen problem art. Şimdi burada güzel bir sıkışma var. Tam da dirençten dönmüş. Desteye gelmiş. Buradan destekle tutunabilirse tekrar yukarı. Buradan kırılım yaptığın zaman evet. Güzel yükselişler başlar. Artık bunun düzeltmesi bitti diyebiliriz öyle bir durumda. Bu dirençlere yani eski zirvesine doğru yükselen.
380 liraya doğru tekrar gidebilir. Hatta şirketle alakalı iyi bilançlılar gelmeye devam ederse. Tabii şu kırılırsa bu senaryo. Kırılırsa geçerli. Ben oradan çizdim evet. Kırılırsa geçerli buradan 450-480 hatta 500 liraya doğru yolculuk devam eder. Ama tabii gerekçeler. Sıkışma bitecek kırılma olacak. Kırılma olduktan sonra adım atacak.
Önce 345 sonra 380 sonra 500 liraya doğru aynı adım atıp devam edecek. Yani karlılık olarak geçen senenin ilk 9 ayına göre bu yılın ilk 9 ayına baktım. Karlılığın tamamı fiyatlanmış gibi duruyor. Şimdi kırılımı bekliyorum artık. İşte bundan sonraki performans önemli. Yani biliyorum geçmiş geçmiştir zaten. Fiyatların içinde var. Yani bu kadar. Yani bu kadar. Yani bu kadar. Yani bu kadar. Yani bu kadar.
Fiyatların içinde var. Bu sektörde kış ayları biraz olumsuz diyebilir miyiz? Yoksa öyle bir görüşü yok mu? Tabii normalde kış aylarında otomobil satışları azalır. Ama bizim ülkeyle alakalı şu anda şeyler yani Asuzu iç piyasada binek araba satan bir firma değil. Evet. Ondan dolayı Asuzu’nun daha çok yani belediyelere toplum taşıma araçları falan satan bir firma. Onun için hani bunun dinamitleri birazcık daha farklı diyebiliriz. Belediyeler bir otobüsleri yenilemek isterse diye. Ve belelsiz falan gelir belki diye düşündüm. Biraz bir şeyler yaptık. Yani şu anda yavaş yavaş olumlu olmaya başladı. Yani artık dip çalışması bitiyor gibi gözüküyor. Tamamdır hocam. Çok teşekkür ediyorum. Rica ederim. İyi yayınlar dilerim. Eyvallah iyi akşamlar. Görüşürüz. Kaydediyorum abi. Kaydediyorum. Cemre Hanım ya o canlı yayın bildirimleri…
Bizi de perişan ediyor. Bazen geliyor bazen gelmiyor. Yani neye göre gidiyor neye göre gitmiyor onu bilmiyorum açıkçası. Maalesef bizim yapabileceğimiz bir şey yok yani o konuda. Alo. Alo iyi akşamlar Osman hocam. İyi akşamlar. Nasılsınız hocam? İyiyim teşekkürler. Siz nasılsınız? Teşekkür ederim hocam. Ben de iyiyim. Hocam Ange nisesini sorabilir miyim? Ange. Ange. Ange. Ange. Ange. Ange. Ange. Ange. Ange. Ange. Ange. Ange. Ange. Ange. Ange. Ange.
Ange. Ange. Ange Ange. Ange. Ange. Ange. Ange. Ange. Ange. Bu arada bizim böyle bir trendimiz vardı. Bu trend kırmıştı. Endeksle gevşemesi ile birlikte desteğe inmiş, destekle de tutunmuş gibi güzüyor. Yani 40 liranın altına inmezse buradan bir sonraki hamlede yukarı doğru, 51-52 seviyesine doğru devam edecek gibi gözüküyor.
bir grafiği var. Yani şişkidi şöyle bilançosuna baktığımız zamanda gayet 160, 250, 305. Hani hafiften bir şey karlılıkla azalma var ama sağlık tarafında olan bir firma. Angen tanı bilmiyor Anatolya tanı ve biyoteknoloji firması. Yani aldığı işleri çok takip
etmedim açıkçası. Hani ne iş yani aldığı işler nedir ne değildir. Sermayartır mı var mı? Ne bileyim bir takip ettiği bir iş var mı? Şöyle bakıyorum. Ne demiş üçüncü el finansalardan ilişki. Ama ben farklı. Kat bildirim olarak böyle yaptığı işlerle ilgili pek bir şey
yok ama sermayesi ve öz sermayesi kartlı güzel gibi geldi. Yani şöyle evet karlı yani 9 aylık kârı ödenmiş sermayesinin üç katı üç katı. O açıdan gayet güzel ama dediğim gibi bu mevcut durumdur. Yani bu hani şirketin her zaman biz potansiyeline bakarız. Hani bu karlılıkta da bir düşüş var. Yani birinci çeyrek de bu şirketlerin yeni halk arzuları şirketlerle bir sınıfımız şu. Şimdi şirketin elimizde çok geçmiş verisi yok. Mesela birinci çeyrek de 163 milyona başlamış. İlk çeyrek çok güçlü. Ondan sonra 252 yani aslında karlılıkta azalma var. Çünkü burada 90 milyona düşmüş. Ardından daha da düşmüş. 50 milyona düşmüş. Yani karlılık azalarak devam etmiş. Bu olumsuz. Ama işte adamın belki de birinci çeyrekler çok güçlü geliyor. Bu da belki dördüncü çeyrekten itibaren fiyatlanmaya başlayacak. Bu ritmi
benimden dolayı şirketle alakalı da hani çok net bir şey söyleyemiyorum. Temel analiz noktasında çok net olamıyorum ama şimdi şu üçüncü çeyrek finansallarıyla alakalı bir kapaberi varmış. Onu bir şuradan birlikte okuyalım. Yatırımcı sunumu. Anatolyo, Irma’sı işte. Neler yapıyor?
Burada biraz bahsetmiş. Şöyle biraz yatırımcı tarafına bakalım. Ne demiş? Uluslararası pazarda büyüme hedeflerine ulaşmak için 2022 ilk 9 ayda kurulan 4 yeni bağlı ortaklık. Yani ilk 9 ayda 4 tane yeni bağlı ortaklık kurmuş. Yani büyüme hamlesi diyelim. Avrupa’da Avrupa odaklı satış hacmiyle devam eden döviz bazlı gelir diyor. %54 batı Avrupa’ya
verilmiş. Yatırım harcamaları ve operasyonel nakitak için büyüme hedefleri doğrusunda yatırım harcamaları devam ederken artan operasyonel nakitak için demiş. Bu açıklama bize yetmiyor. Yani yatırım harcamaları da ne yapıyorsun yatırımlara ve yapmış olduğun yatırımlarla birlikte ne kazanacaksın? İşte atıyorum bir tane öznümüz var. Bundan şu kadar üretiyoruz.
Bu yatırımımızla birlikte bu kadar olacak. Bak bitirdi. Bir lanç o bunları. Bunlar bizim için çok önemli yok. Şurada hani birazcık daha detay vermiş olsaymış bizim için daha güzel olacakmış. Tamam. Arge yatırımında bir artış var. Maddi duran varlık yatırımı. Maddi duran varlık yatırımı bizim için çok önemli değil. Fahaletlerden elde edilen nakitak işi evet bu da olumlu ama geçen seneyle piyasaya şimdi geçen seneyle piyasadığı
zaten artmıyorsa bir problem vardır. Yani enflasyon oranında da zaten bu artışı rahatlıkla gözlemleyebilirdik. Ondan dolayı şirketin yatırımıyla alakalı mesela net bir şey yok burada. Ama hani kâr payı da artmış. Demek temetli ödeyen bir firma. Önümüzdeki süreçte yine temetli ödeyebilir. Net nakit yabancı para pozisyonu diye baktığımız
zaman yüzde 43 dolar yüzde 48 euro. 100 dokunun sadece TL. Bu da önemli yani şey noktasında borçluluk oranı da çıktı yanımda azalmış. 100 dolu 12 borçları gelirlerine göre yani icare alacaklar. Stoklar güzel. Şirketin şey yapısı güzel ama diyorum yani yatırım noktasında daha soğut bir şeyler olursa daha iyi olur. Ama bizim için ölçeklendirilebilir
yatırım değil. Ama kendince girişim yapıyor. Sektörü de tanımadığımızdan bize öyle geliyor olabilir. Kârlıkları artarsa bu şirket önünde güzel potansiyeller var. Çünkü halkar diğer halkar şirketlerine göre mesela şu dipten itibaren aldığım zaman yüzde 130. Şirketler yüzde 500 yüzde 1000 gitti yani. Bu hiçbir şey değil.
Bir tane daha sorabilir miyim hocam? Sor. MZHL’de. Bir daha söyle. MZHL’de. Ya şimdi bir şirketle bedelsiz sermaye artırımı bittiyse artık o şirket bir süre dinlenir. Beklentimiz bu olur. Sabah da bunda Nazif sorulunu payların satışı muhabbeti vardı. Daha sonra da akşama doğru bir haber daha geldi hocam. Nazif sorulunun verdiği bu Koray
‘ın o payları borsaya dönüştürmek için 10 milyon payı bir haber bildiririm. Ya şimdi burada ya bu adamlar bu ise çok yüksek rakamlara çıkarıp oradan malı boşaltacaklar. Onun hazırlığını yapıyorlar. Çünkü bir pay geçişi olduktan sonra şimdi o satış hangi fiyattan gerçekleşti? Çünkü bir taraftan da şu var. Hizse zaten aslında geldi 2018 dönemlerine
bakarsak geldiği yerler 27 kuruş 30 kuruş. Bayağı bir. Hani alan adam buradan malı çakar mı yoksa bu ise bir uzaya götürüp atıyorum bir 100 liraya götürüp oradan malı boşaltmak ister. Hani bunu bilemem. Ama borsaya kote koyulacak paylar da bayağı yüklü. Bu açıdan normalde yukarı çekilmesi lazım hissenin ama diyorum ya bunlar çok muamma işler. Biz bu toplara çok girmiyoruz. Yani bunun yorumunda çok yapmak istemem.
Ama omuz baş omuz formasyonu var mı son yukarı çıkıyor. Yok yok. Tamam. Kolay gelsin iyi akşamlar. Sağ olasın iyi akşamlar. Alo. Alo merhaba hocam iyi akşamlar. Merhabalar
iyi akşamlar. Hocam iki isten vardı benim de. Hayırlı olsun. Hocam biri işçi. Evet diğeri. Biri de şişe canım. İkisi aynı şirket. Evet hocam. Biraz biraz bir şey çeşitlendirseydin keşke. Hocam bir koç holding aldım bir de frotto aldım gibi bir şey
oldu. Aynı onun gibi bir şey oldu hocam. Yani işçi destek bölgesinden tepki verdi. Eğer şuradan şöyle bir dönüş yaparsa burayı kırarsa üst banda kadar gider. İş bankası diğer bankalara göre ucuz kaldı. Bence son çeyrekte diğer bankalara göre de daha iyi milancı açıklayacak. Öyle düşünüyorum. Şişeye baktığımız zaman şişede de hani bir yorulma var ama
herhangi bir bozulma yok grafikte. Yani desteğe gelmiş. Dolar bazıda baktığımız zaman da burada da yine bir sıkıntı yok. Şimdi bunları sürekli çizmekten bazen sıkılıyorum ama yine de bir daha çizeyim şöyle. Dolar bazıda hala bu şirketin yükseliş potansiyeli var. Yukarı doğru yani iki elli beş şişelere kadar dolar bazında yükseliş devam edebilir. Anladım hocam. Bir
şey daha söyleyeceğim. Bugün sizce Endeks’in döndüğünü düşünüyor musunuz? Ben destekten şimdilik tepki verdiğini düşünüyorum. Şu an bunun tepki olarak. Aynen bak şimdi şöyle aslında Endeks’te daha şu anda ciddi bir düzeltme yok. Bu bak şuradan şuraya geldik. Hiçbir şey yapmadık. Yüzde beş yüzde altı bir gevşeme yaptık tepki verdik. Düzeltme birazcık daha böyle yüzde yirmi falan olur. Abi çok güzel düzeltme oldu deriz. Ucuzda his alalım. Şimdi zaten
acılar da ciddi bir düşüş olmuştu. O hisseler de güzel kalkmalar oldu ama diğer hisseler de öyle aman aman bir düzeltme bir düşüş yaşanmadı yani. Daha düzeltme olmadı diyorsun. Yok bu bir düzeltme değil. Bu hani iç düzeltme diyebileceğimiz. İşte fiyat ana destekten, minöre destekten uzaklaşmıştı. Bir oraya geldi. Asıl olay burada güçlü bir yükseliş gelip
en az on bin liraya dokunursak asıl düzeltme orada. Anladım. Ya da işte bu bir tepki mi? Destek tekrar test edilir mi? Aşağı doğru buraya kırar mıyız? Bunu izleyeceğiz biraz. Anladım. Bir de hocam şöyle bir söylem var sürekli. Yani şimdi herkes Endeks düzeltme yapacak, düzeltme yapacak, nakite geçtim, nakite geçtim deyince yani genelde tersi olur ya bu yükselirken de aynı. Endeks çok düştü. Buradan döner, buradan döner. Herkesten
o dilinde o döner ama Endeks, sizden bekledikçe düzeltmez. Ya da sen yükselmesini bekledikçe yükselmez. Artık seni bıktırır öyle yükseltmiş. İkisinden bir söylem var ya. Yani şu anda herkes bir düzeltme bekliyor benim gördüğüm kadarıyla. Ya da herkesi bir ters köşe yapıp böyle korkup düzeltme yapmadan böyle devam etmek hasıl var mı? Var. İşte biz şimdi sürekli teknik analizi takip ederiz böyle dönemde. Yani temel verilerle alakalı. Şimdi temel analiz çok manipülatif bir şeydir. İşte atıyorum dolar ülkeye para girecekmiş o o zaman borsa cürşar. Tam tersi de olabilir. Çünkü o para borsa girecek diye bir şey yok yani. Ondan sonra efendime söyleyeyim işte arsa satılacak der. Arsa ne zaman satılacak ama. Altı ay da sürebilir. Yani böyle ucu açık. Temel analiz verileri ya da işte ya düzeltme gelecek. Evet düzeltme herkes bekliyor. Yani hocam düzeltme geleceğini on yaşında çocuktan var yani beş bine gelen endekste. Ama işte burada teknik analizle takip ederiz. Niye? Çünkü fiyat da işte hareketli ortalamanlar ne yapıyor aslında? İş süren stop olarak çalışıyor. Yani fiyat yükseldikçe stovu
yukarı taşıyor. Fiyat yükseldikçe stov yukarı taşıyor. Sat pozisyona gelmediği sürece sen de hisselerini sürüyorsun. Böylelikle ya düzeltme evet ne zaman gelecekse bilmiyoruz ama gelecekse de zaten ben sat pozisyonuna geçer ve ben de satarım. Gözüyle bakarız ve sürmeye devam ederiz. Anladım. Peki hocam sizce yarın şöyle ufaktan bir gap ile açılış olur mu akşam tersmiş olmakta? Vallahi hiçbir bilgim yok. Benim. Ya şimdi endekse çok odaklanmayın yani. Şimdi Viyop da işlem yapıp da endekse şunların yoksa endeksin gepli açılış yapması yukarıda açılış yapması aşağıda açılış yapması sana bir şey katmaz. Ya ama hocam öyle de yani bu büyük tahtalarda genelde endekse göre hareket ediyor. Endekse etkiliyor. Ama pozisyon ayrışlığı oluyor. Bak koza grubu tavan yaptı. Yani evet o ara oluyor öyle. Şimdi gübre fabrikaları yüzde altı. Garanti yüzde dört. Tekfen yüzde dört. Türkiye sigorta yüzde sekiz. Ülker
yüzde beş. Yani şimdi piyasayla alakalı yani kendi hissenin dinamiklerine bakacaksın sen. Kendi şirketinle ilgileneceksin. Endeks düzeltme yaparken yine işte bio enerji yükseliyordu. Barma yükseliyordu mesela. Evet hocam mesela şöyle bir şey şimdi endeks düzeltme yaparken gübre fabrikaları yükseliyor. Ben bunu sadece teknik analizinden mı anlayabilirim? Yani şu an gübre fabrikalarını bilmiyorum. Bir çemel analizde bir de haber
bir şey var mı diyor ama yani bugün gübre fabrikalarının endeksden ayrışacağını teknik analizden bazen teknik analiz ön plana çıkar bazen temel analiz ön plana çıkar. Yani onun tek bir cevabı yok. Bazen takasda adam mal toplamıştır. Endeks düşmesine rağmen yukarı sürer. Niye? Hali hazır da malı toplamış. Şimdi piyasada karşı darbe yersin tekrar daha fazla o adama maliyet olacak. O adam hisseyi sürebilir. Yani üç
tane dinamik var. Temel analiz teknik analiz takas analizi bazen takas analiz baskın olur bazen temel bazen teknik duruma göre değişir yani yani endeksden ayrıca üçünü harmanlayıp buluyoruz hocam. Aynen öyle. Tamam anladım hocam çok teşekkür ederim. Rica ederim eyvallah. İyi akşamlar. Hakan Bey bir laptopun monitörü var iki tane de harici monitörüm var. 27 inch. Alo. Osman hocam iyi akşamlar. İyi akşamlar. Nasılsınız hocam iyi misiniz? İyiyim teşekkürler. Siz nasılsınız? Ben de iyiyim teşekkür ederim hocam. Ben fonet sormak istiyorum fonet. Fonet. Fonet evet direnci kırmıştı.
Aslında tam da güzel bir yükseliş yapıyordu ki endeks dur dedi. Ama tekniği bozmamış yani teyide gelmiş gibi bir görüntü var. Eğer 16 15 seviyesinde yani 16 lira da tutunabilirse 16’ın altına inmezse buradan tekrar yukarı doğru üst bandı 22 buçuklara kadar gidebilir.
Anladım. Ben gün aldım hocam. Hı hı niye aldın? Takip ediyordum. Iıı şeye baktım hani yıllık bazda baktım hani getirisi nedir diye. Yani geçen yılda hemen hemen aynı seviyede. Hani piyasada da bir şey ucuz bulduğumu götürüyorlar diye düşündüm. Hangi getirisine baktın? Fiyat getirisinden mi baktın? Hı grafik olarak baktım mesela. Dedi ki iki yılda bir yere gitmemiş. Ben tabii hani iki de önce alan biri aynı fiyatda tuttuğu için öyle düşündüm. Ama bir taraftan da bakıyorum şirketin karlılığı da iki yılda bir yere gitmemiş. Geçen sene 37 milyon kar açıklamış. Bu sene 9 aylıkta 29 milyon. Belki yine açıklayacak 37 milyon. Hani şirketin kârı da bir yere gitmemiş. Ona baktın mı hiç? Ona sonra baktım. Yani bak geçen sene 9 aylıkta 25 milyon bu sene 29 milyon. Hani burada bir çarpı 3 yok ki bu da çarpı 3 yapsın. Evet. Anlata bildin mi?
Anladım. Piyasanın bir uyanı sen değilsin yani. Ben aslında vesbedeydim. Vesbede 10 lira altından aldım. 12 de geri verdim. Sonra biraz bekledim işte hani piyasa geri gelsin diye. Dün aldım bugün biraz daha geri geldi. Fonet de garip yani kademeler çok sık. Yani bir load, iki load bırakıyorlar. Bir anda 5-10 kademe alış-satış farkı oluşuyor. Anladım.
Şey diyemiyorum. Tamamdır hocam teşekkür ederim. Rica ederim iyi akşamlar. İyi akşamlar. Evet. Alo. Alo hocam hayırlı akşamlar. İyi akşamlar. Ankara’dan Selamügür bunlar. Selamlar gönderiyorum size. Eyvallah aleyküm selam. Hocam bir en son arkadaş nedir? Önceki arkadaş için sorduğu soruda aslında bir nevi cevabımı aldım ama ben tekrardan size sormak istiyorum. Endex’te 12’inde yeni yıl tatili biliyorsunuz hani bir beklenti
oluşmuştu. Bu beklenti sizce geldi mi yoksa yani bu konu hakkındaki düşüncenizi merak ediyorum. Ben açıkçası yine söyleyeyim. Endex’te şu anda ciddi bir düşüş olmadı. Yani bu bir iç düzeltme diyebileceğimiz bir düşüş. Aynı şurada olduğu gibi aslında. Şuradaki gibi bir iç düzeltme, şuradaki gibi bir iç düzeltme, buradaki gibi bir iç düzeltme. Ana yapıyı bozacak
önemli bir olay değil. Ondan dolayı belki buradan bir yükseliş daha yapacak. Ondan sonra belki negatif uyumsuzluk oluşacak. Daha büyük bir düşüş gelecek. Bilmiyoruz daha. Ya da belki buradan direnci zorlayacak. Şu direnci kıramayacak belki. İşte burada ne var? 4900 belki 4900’ü kıramayacak. Bir de olumsuz bir gelişme olacak atıyorum. Buradan daha sert bir düşüş gelecek. Bunu bilmiyoruz daha. Yani sadece bugün bir reaksiyon verdi piyasada. Evet yani
aslında hocam. Beklenti hep o yöndeydi. Yani 6000 ve belki biraz daha üstünden sonra ciddi bir düzeltme bekliyordu herkes. Ve aslında işte bu düzeltme de aslında sağlıklı bir şey olduğunu düşünüyorum Endex içinde. Ama böyle tarihler çok çakıştı. Yani yıl sonuna çok yaklaşmaya başladık. 6000’e birden hani 6000’e gitmeden verirler mi piyasayı? Ya kendimizi hiçbir rakamla alakalı koşullama yapmamışlar. Yani illa 6000 olacak diye bir şey yok. Belki 6500 olur. Yani belki 5800 olur. Ama tarih aralığı çok kısa değil mi hocam? Yani sana göre 12
yıl sonra mesela yani bu da yine ucu açık bir şey. Şimdi herkes bir varsayım yapıyor. Tamam mı? Diyorlar ki işte şu tarihte yurt dışında tatil olacak. Onların da satış zamanı bu olabilir. Geçmişe döndüğümüz zaman her sene aynı gün olmuş mu hayır olmamış. Kimi zaman ocağa taşmış, kimi zaman aralığın başında olmuş, kimi zaman aralığı sonunda olmuş. Yani böyle net bir gün olmuş. Şimdi siz değişken bir şeyi sabit olarak alıyorsunuz. Senaryoyu ona göre oluşturmaya çalışıyorsunuz. Saçma geliyor. Bu sefer de oturmuyor zaten. Belki o tarih o tarih o tarihte olmayacak yani. Yanlış belki. Başlangıcımız yanlış. Onun için biraz olaya esnek bakın. Bu kadar katı çizgilerle işte şu tarihte kesin zaten öyle bir şey olsa yani 12 aralıkta kesin düşecek olsa ben
şort pozisyonu açarım. Hiç uğraşmam yani. Yükselişler bile uğraşmam yani. Çok doğru. Yani çünkü iki gün yüzde 15, yüzde 20 ya da neyse bir haftada yüzde 20 düşüş olarak olsa ben paramı dördek atlarım. Yani onun için o işler o kadar kolay değil. Basit değil. Doğru, doğru
diyorsunuz. Teşekkür ediyorum hocam. Çok sağ olun. Hayırlı akşamlar. Alo. Merhabalar nasılsınız? Merhabalar, iyiyim teşekkürler. Siz nasılsınız? Sağ olun çok şükür bizlerde iyiyiz. Hocam ben de size iki hisse soracağım. Biri Petkin, diğeri de Enka inşaat. Biri Petkin, diğeri Enka.
Evet. Yani son birkaç gündür Bopa, Enka’da mesela takatta malboşaltımı yapıyor. Şimdi Petkin’e önce bakalım bir. Petkin’de böyle bir trendimiz vardı. Bu trend üst bandına gelmeden aşağı doğru bu endeksteki düşüşle birlikte ekibim bu da düştü ama biraz fazla düştü. Yine burada da biraz petrol
kası olabilir sonuçta. Petkin’in şuradaki yükselişinin sebebi şuydu. Nafta etilen, bu nafta ve etilen bunun kâr marjını belirliyor. Bu petrolün düşüşü burayı aşağıya etkilediyse o zaman aşağı iner. Burayı yukarı etkilerse yukarı etkiler. Bununla alakalı net bir bilgi olmadığından dolayı bir şey
yapıyorum ama şu anda teknik yapıyı bozacak bir düşüş değil. 15-60 bölgesi destek. Bunun üzerine tutabilirse tekrar yukarı doğru ataklar yapabilir. Hedef 20-21 bölgesi. Enka’ya gelecek olursak. Enka’da da satışlar niye oldu, niye bitti bilmiyorum. Burada herhalde bir de patron satışı da falan
oldu, bir şeyler oldu ama tam takip etmedim. Enka kaliteli bir şirket. Bizim ülkemizin en büyük şirketlerinden birisi enerji noktasında da öyle. Burada hisse destek noktasına geldi. Bu bölgede birazcık daha bekleyip dip çalışmasını yapmasını bekleyip eğer alınacaksa ikinci hamlesini için yani
satışman için alınabilir ki dolar bazında çok daha güçlü potansiyeli var. Dolar bazındaki teknik analisi çok daha güzel. Bundan dolayı şirketi takip etmek lazım. Yani yatırımlarını, haber gelişmelerini, gelecekle alakalı durumlarını takip etmek lazım. Belki patron hisse satışını işte yatırımlar için nakit kaynak oluşturmak için yapıyordu çünkü yatırma çok ciddi para
var bunlar. Bakın Enka’da geçen çeyrek 4 milyar 900 milyon zarar yazdıklarında bu zararın büyük bir kısmı nereden geldi? Yatırım faaliyetlerinden giderler. 3 milyar 684 milyondan 12 milyar 900 milyona çıktı. Yani burada yaklaşık 9 milyarlık bu adamlar yatırım için kaynak ayırdılar. Peki 4.4. bunun geri dönüşünü görür müyüz biz? İşte ne yaptığını bilmen lazım. Niye 4.4. dönsün?
Ne yatırım yaptığı da 4.4. dönecek? Yani kısa vadeli yatırım yaptıysa ya. İşte ona bakman lazım. İşte o varsayım da olmaz. Açacaksın şirketin finansal tablolarını. Buradaki yatırımla alakalı bir açıklama var mı? Ek bir madde var mı? Bunları inceleyeceksin. Evet. Anlatabildim mi? Yani bunu şimdi diyorum ya ben 6-3 tane şirket var. Enka’da bu çeyrekte böyle bir yatırım olduğunu biliyorum da ben tutup da her şirketin her gördüğümün detayına girersem ben hiçbir şey yok. Yani öyle bir zamanım yani. Ama sen Enka ile ilgileniyorsan buranın detayına gireceksin. Tamam mı? Yani mutlaka ortak olduğumuz şirketin araştırmamı gelmiyor. Tabii araştıracaksın. Bakacaksın. Ne diyeceksin? Nedir? Ne değildir? Ona göre yani detayda bunlar şirketlerin paylaşmış olduğu finansal tablolar da faaliyet raporlarında bunlar olur. Oralardan da bulamadıysan ararsın müşteri hizmetlerini yani
müşteri ilişkiler birimini. Oradan sorarsın. Yani bir şekilde. Hocam zikret yapma çizdiğiniz kısımda o testere kısmında orada ters filama oluşma ihtimal yok mu? Burada mı? Düşüşte mi? Yani o destek kısmında eğer ki testere çizerse testere yaparsa. Niye mesela şurada da düşmüş zikret yapmış. Ters filama mı bu? Yok. Bu da düşmüş zikret yapmış. Yani her zikret. Yani bir
çizdiğiniz kısımda o testere kısımda bir zikretmiş. Yani o testere çizerse eğer. Yok. Kafanın öyle şartlandır bu. Anladım. Hocam peki Petkin’in bu son birkaç aydır tesislerinde bakım çalışması vardı. Bu için çeyrekle onusullara dönüş yapılmış. Çünkü iş yapamamışlardı. Hani bu dördünün çeyrekle. Bunlar planlı ama. Hepsi planlı duruşlar. Yani onlar etkilemez. İşin etkileyen şeyler değil o zaman bunlar. Ana gidişatı etkilemez. Çünkü mesela Petkin şu açıklamayı da yapar. Yani
işte bir ara uzun bir bakım onların vardı. Şu açıklamayı yapmıştı. İşte 6 ay boyunca atıyorum. Hiç üretim yapmasak da tüketimi yani talepleri karşılayabilecek stolumuz var. Falan gibi. Yani onlar onların ayarlamasını yapıyorlar zaten. Anladım hocam. Peki dolar dolar hakkında genel görüşünüz nedir? Dolarla alakalı bir görüşüm yok şu anda. Çünkü müdahale edilen bir piyasa.
Yani ne desek boş. Anladım hocam. Olması gereken değerler buralar değil ama bizim şu anda baktığımız açıdan öyle gözüküyor. Hani kasıtlı yukarıda tutuyor olabilirler mi acaba? Doları mı? Evet. Dolar olur mu canım? Kasıtlı olarak aşağıda tutuyor demene lazım. Doların şu anda olması gereken değer 24-25 lira. Yani ya şey etkilemezmişim dedim ama. Tamam hocam.
Teşekkür ederim. Sağ olun. Eyvallah. İyi akşamlar. İyi geceler. İyi akşamlar. Alo. Merhabalar. Alo. Merhabalar hocam. Ben yayın için aramıştım ama. Evet yayının sesini
okudunuz. Konuşabiliriz. Tabii ki kıstım hocam. Hocam ben sizden Kocaer ve Odaş rica ettim de. Kocaer ve Odaş. Evet. Kazım Bey sen misin? Evet benim hocam. Evet orada sorumuşum. Evet hocam. Kocaer. Şimdi Kocaer firmasına bir bölünme oldu herhalde değil mi bununla? Bedelsiz yaptı. Evet bir an yaptı. Bu yükselişle birazcık bakayım yok. Zayıflama da yok. Yani şu anda hani şuraya kadar bir gevşeyebilir. 21 seviyesine kadar gevşeme potansiyeli var. Çünkü şurada çok seri yükseliyor. Yani 13 liradan çok hızlı bir şekilde 26 liraya %100’lük bir prim yaptı. Bundan dolayı birazcık dinlenebilir 21 lira seviyelerinde. Ondan sonra ikinci dalgasına
geçebilir. Şu anda gayet güçlü duruyor. Teknik olarak herhangi bir bozulma yok. Odaş’a baktığınız zaman da Odaş’ta beğendiğimiz bir şirket Buda’da minor’da zaten böyle bir sıkışma vardı kırıldı. Şu anda buradaki trend hedefi şöyle çizecek olursak ilk durağı ne kadar
lazım 14-75 bölgesi ilk hedef olacaktır diye düşünüyorum. Hocam ben şeyde zaten bunun yatırımlarına baksın madencilikte olsun ya da işte kömürde. Herkes sektörüne pek fazla girmedi ama diğer sektörlerde hafta dolu bir de yeni bir kap çıkmıştı herhalde bu gene turizm sektörüne bir yatırım falan yapacak şeyleri çıkmıştı. Evet. Ama girdik bunu ama. Bir süre mesela borsa artı iki artı üç yaptığı zamanlarda bile Odaş kıvırdamadı ama geçenlerde borsanın eksiği yaptığı zamanlarda Odaş çıkınca millet farkına vardı herhalde. Ya olaya öyle bakmamak lazım. Her şirketin kendi ritmi var. Önceden yükselmiş. Pirimli olduğu için düzeltme döneminde. Yani eğer istediğin kendi bir ritmi bir dinami var. Yani başkalarının dikkatini çekmesiyle değil burada fonların girip çıkmasıyla hisseder yükseliyor. Senin benim girmemle çıkmamla yükselmez yani. Anladım. Tamam. Onu ben bekleyelim hocam. Teşekkür ederim. Rica ederim. Eyvallah iyi akşamlar.
Alo. Alo hocam iyi akşamlar. İyi akşamlar. Biraz hastayım sesinden dolayı kusura bakmayın. Estağfurullah canım ne demek. Hocam bu bir maske ilgili soracaktım da yorumlarda da yazmıştım.
Bir marketlerle ilgili bu son gelişmeler hakkında ne düşünüyorsunuz diye. Ya şimdi şöyle. Şimdi bu tarz olaylar bunun sonucu nereye var. Burada bir bunlara ceza gelir mi gelmez mi bilmiyorum ama ceza gelecekse bile zaten bunun bir kısmını fiyatladılar. Yani olumsuz gelişme hani oldu ki bir ceza yazlar bunlara. Bir tık daha aşağıya gelip artık orası alın fırsatı olur. Oradan döner.
Sanırım 200 günlü hareketli ortamın tekrardan gelirse gelirse aynı gelirse cazip olur. Burada 118 lira destek mavi yüz desteği kırılırsa buraya gelmeden bile buralardan filan dönebilir. Hatta şöyle söyleyeyim hani buralardan da dönebilir yani belli olmaz çünkü şirkette alakalı olumsuz bir durum yok. Evet. Siyasi işte söylemeli saçma sapan işlere giriyor yani patron. Bu ara
işte cebi para gören patronlar herhalde egosu yüksek oluyor. Kendilerini görüyor olabilirler. Yani haklı olsak bile her şeyin bir üsluğu var. Ortamı germeye gerek yok. Ama şu da var hani benim tarzım şudur. Bulanık suda uğraşmaya değmez. Giderim daha net hisselerle uğraşırım. Yani yarın
bir ceza gelir mi gelmez mi yukarı doğru giderken bir anda akvap yapar. Gepli bir açılış olup aşağıya doçaklanabilir. Beni terste bırakabilir. Ben bir iki hafta daha burada zarara katlanmak zorunda kalabilirim. Bunlarla uğraşacağım net bir oluşum varsa onu değerlendirmeye daha uygun görürüm yani. Anladım. Bir de hocam son kez polvoya teknik açıdan bakabilir miyiz?
Polvoda teknik açıdan dolar bazlı bakabiliriz. Dolar bazlı şu geçmişte olan bir direnç mevlesi var. Buraya gelmiş ve burada bir düzeltme yapıyor. Destek üzerinde de tutunmuş açıkçası. Yani adım adım yükselmeye devam ederse burada da olumlu gelişmeler oldu. Aynı zamanda yatırım var. Bunların bir reçine ile alakalı kapasite artışları vardı. Reçine üretimi ile alakalı polisan. Mesela demiş ki. DAP yapı inşaat ile ortak girişimi tarafından şirketimize bugün yapılan yazılı bildirimler gaye olasında yapı usatı başvurusu da bulunmuş. Belki demek işte
bir de hocam okur. Şurada bir yerde. Diyor ki bağlı ortaklarımız polisan kimya yeni reçine tesisinin faaliyete geçtiğini yeni tesisin devre girmesi ile üretim kapasitemizin yüzde 30 artışının görüldüğü işte bilmem ne bilmem ne yüksek katma değerli reçine üretimi gerçekleştirilince bildirilmiştir diyor ama şimdi bu reçine üretiminin yüzde 30 artışı bu şirketin cirosuna ne kadar katkı yapıyor yine bunu bulmak lazım. Araştırmak lazım yani. Eğer güçlü bir katkı yapıyorsa o zaman hisse fiyatını adım adım bu dolar bazı hedefini yuturabilir. Ama işte illa buraya da gidecek diye bir şey yok. Hikaye önemli burada. Yermeni gelir buradan döner bu sefer de aylarca tekrar düşüşte yapabilir. Anlatabildim yani illa bir çanak gördüğünüz zaman bu çanak tamamlanacak diye bir kaide yok. Bu çanak buradan geldi düştü tekrar gider burada bir üçgen oluşur yıllar sonra daha büyük bir yükselişim başlangıcı olur. Atıyorum. Onun için bir çanak görünce kesin bu buraya gidecek diye şartlandırmamak lazım. Tamam hocam çok teşekkür ediyorum.
İyi yayılar hocam. Eyvallah iyi akşamlar. Alo. Alo Merhabalar. Merhaba hocam. Buyurun. Hocam nasılsınız? İyidir. Siz nasılsınız abi? Bizde iyiyiz Allah’a şükür hocam.
Hafta sona eğitimimiz vardı galiba. Eğitiminde ben de kayıt oldum. Hadi hayırlısı. Açıkçası hocam şu süreçte piyasa çok iyi gidiyor. Yani bu iki üç günü haricinde. Şey hani biraz parada kazandık ama işte ben hani sizi de sürekli izliyoruz. Eğitimlerin hani önemini de görüyorum açıkçası.
Hani dedim en mantıklısı geciktirmeden bu eğitimi alalım. Öylelikle de başvuru yaptım. Ben birkaç tane de hisse soracağım hocam. Birincisi Karye hocam. Evet Karye enerjilerden nasibit aldılar bunlarda.
Bunlarda düşük oldu. Burada şöyle bir grafik yapışına bakalım. Normalde bunun hedefi buydu. Şimdi bu destekte tutunuyor. Bu diğerlere kadar çok pirimlenmediği için birazcık daha düşüşte sınırlı kalmış. Yani şu zirveden uzaklığına baktığımız zaman. Yani yüzde 15 birçoğu yüzde 35 yüzde 40 seviyelerine düşerken.
Yüzde 15 yüzde 17 civarına düşmüş. Hüner’de bugün bir %1 tepki vardı. Buradan da yavaş yavaş tepkiler gelebilir. Yukarıda bir 45 lira hedefi gözüküyor. Hocam genel olarak bu listelerle düşünceniz ne? Bu listelerle hakkında. Enerjiliğe alakalı mı? Yoksa Hüner Karye mi?
Hüner Karye’ye göre daha güçlü. Karyenin abisi gibi düşün. Sana tavsiye. Sen hiç bunların web sitesine girip baktın mı mesela? Hüner’i ben şöyle takip ediyordum. İtalya yatırımı, sonra Yunanistan yatırımı. Ben oralardan takip ettim. Yoksa onun haricinde çok da inceleme yapmadım. Şirketin web sitesine gir. Tamam mı? Önce şirket ne yapıyor? Mevcutta ne kadar enerji üretim yapıyor? Kaç megavatt da tekabül ediyor? Daha sonra da yapmış olduğu yatırımlarla birlikte kapasite ne kadar artacak ve bu yatırımlar ne zaman devreye girecek? Bunlara baktığın zaman Karye, Hüner nedir ne değildir fotoğrafı net bir şekilde görmüş olursun. Tamam hocam. Hocam Bağfaş ve İçgeyo vardı bir de. Bağfaş. Gübre fiyatlarını hala artış devam ediyor açıkçası. Bu sene bir tur daha onlar fiyat ocaktan sonra bir tur daha zam gelir diye düşünüyorum. Hafif bir yorumla var ama teknik olarak sat posisyonuna gelmiyor. Hocam ben sattım onu söyleyeceğim. Ben bunu sattım. Ben biraz daha nereden alınır? Bunlar mesela Bağfaş 3,5 dolara kadar gidecek gibi gözüküyor. Şu anda nereden alınır noktasında destek noktalar aslında. 42-43 bölgelisi destek noktası.
Ama bir şeye bakman lazım. Gübre fiyatları ne olacak ne bitecek. Buna ulaşman lazım. Tamam hocam. Bir de İçgeyo uyduracağım. İçgeyo’ya da bakalım. Vallahi İçgeyo geçenlerde biri sormuştu. Dirence geldi buradan aşağı doğru gevşemesi beklenir diye konuşmuşsun ama katıl yayında ve genel yayında mı hatırlamıyorum. Şu anda beklemekte parayla bir şekilde satış geliyor. Şimdi burada şu beyaz çizginin üstünde tutunması lazım. Düştü belki daha da düşecek. Tekrar toparlanacak tekrar tutunacak. Ondan sonra güçlü yükseliş gelir. Yani birazcık daha zamanı var. Tabii eğer yükselecekse belki de yükselmeyecek.
Yani mevcut gayri mevcut sektörünün hareketliliğine katılmayacak. Niye dersem bu ise zaten 2 liralardan 20 liraya gitti. Operasyon oldu. Operasyondan sonra hisse de bir dinlenme süreci olur. Mesela Nogo şirketinde bak Nogo hisse geldi düştü zikzak yaptı. Burada denedi olmadı tekrar düştü tekrar yükseldi falan. Ondan sonra toparlamaya başladı. Yani burada bir süreç yaşaması lazım hissenin.
Tamam hocam. Tamam teşekkür ederim. Rica ederim. Eyvallah iyi akşamlar. Eğitimde görüşürüz. Görüşürüz hocam sağ olun. Volkan Bey hangi patronu bahsediyorsunuz? Bir maç daha anlatayım. Alo. Alo. Merhabalar.
Hocam iyi akşamlar. İyi akşamlar. Öncelikle çok teşekkür ediyorum hocam yayınlarınız için verdiğiniz bilgiler için. Bize karşılıklı çok büyük hizmet yapıyorsunuz. Çok teşekkürler. Eyvallah rica ederim. Sizde fizik mezunuyduğunuz değil mi hocam? Evet fizik mezunuyum. Ben de fizik mezunuyum hocam. Hocam çok da uzatmadan şeyi soracağım. Kontrolmatik konuşuldu mu bilmiyorum. Biraz geç bağlanabildim.
Bir de bir haber paylaştı biraz önce hocam. Teşhifiye onay almış herhalde. Amerika teşhifinin onay almış. Evet evet hocam. Bir bakayım bir. Açıklananlar da biraz yüksek gibi almış sanki.
Bu yüzden Amerika’da kurulacak olan vs. vs. de bakılır. Sınırların içerisinde onayımıza mütakip, sunumlar teşhif paketi onayımıza mütakip, eyalet meclisi ve yönetim unsuları tarafından görüşülerek 8 Aralık 2020 tarihi itibar ile onaylanmış ve karara bağlanmıştır.
Bugün yani. Teşhif paketi kapsamına toplam 127 milyon dolar tutarında personel istana yönet, destekler, eyalet gelir vergisi, emlak ve satış belgeler bu afet ile afet kullanmak üzere. 160 dönüm alana sahip bedelsiz sanayi arsası. Vay çok iyi. Üretim için gerekli ham madde ve elektrik alımları fabrika faaliyet gösterilmesi zor. Yıllık yaklaşık 20 milyon dolar karşına gider ve kullanım vergisi bu afet onaylanmışlığız.
Çok iyi. 20 milyar doları geçecek diyor. 9 milyon dolardı. Bununla alakalı… Bir de ilk yıl için 34 milyon dolar gibiydi. O da 127 milyon dolara çıkmış sanki hocam.
O da şeyde alakalı muhtemelen. Bu arsa falan muhabbeti var ya onları dahil ediyorlardır ücret olarak. 160 dönüm hibe arsa var ya onların değerini falan belki hesaplıyorlarsa. İlk kuruluş vergileri bilmem neleri. Çünkü o diğer bahsetmiş oldukları alacaklar teşvik üretilen elektrikle alakalı ya da depolana elektrikle alakalı.
Kilovat saat başına devletin alım garantisi teşviyedir. Bu tamamen ayrı bir toprak. Onun dışında bir de arsadır, gelir vergisidir şudur budur onlarla birlikte olay daha da büyümüş. Kontrol matikle alakalı 2 gün önce… 2 gün önce miydi? Dün müydü? Salı günü. 5-6 gündür paylaşıyorsunuz hocam. Yani pozitif diye bilgi olarak.
Ya katıl yayında da en son bir detayla analiz ettik. Ben çok hoşuma gidiyordu dedim ve arkadaşlar sizlerle de paylaşayım şirket nasıl incelenir. Nasıl işte bir ise FK’sı pahalı olmasına rağmen nasıl korkusuzca alabilirsiniz. Gelecekle alakalı varsamlar nasıl yapılır. Bunun gibi yıllar önce işte hangi şirket vardı bugün ne konuma geldi falan güzel bir çalışma yaptım.
Ve orada da şey konuştuk zaten Amerika’daki teşvik onaylandığı zaman da bu güçlü bir şey gibi fiyatlara yansır daha bu şirketin çok alacak yolu var diye. Onun için inşallah yatırmışsın yüzü güler diyelim. İnşallah hocam. Yani HSBC o düşüş taban taban gittiğinde 1.5 milyon 2.5 milyon lotu boşuna almamış herhalde hocam. Ya birazcık işte şey olmak lazım fiyata bakmadan şirketin dinamiklerini bir şey yapmak lazım. Odaklanmak gerekiyor yani anlık panik dönemi olsa sayla birlikte başlayan paniği yaşamıştık. Çok teşekkür ediyorum. Rica ederim eyvallah iyi akşamlar. Çok sağ olun helal edin. İstanallah. Beyza hanım ne işiniz var Ibiza’da. Yurtdışı hattıyla mı arıyorsunuz acaba. Alo. Merhaba hocam iyi akşamlar. Merhaba iyi akşamlar. Zoren’le Berat’ı soracaktım ama. Zoren’le Berat. Evet aynen. Zoren de yine desteği kırılmış ama enerjilerle birlikte bu da böyle diğerleri de nasıl aşağı sarktılar ardından dönüş yaptılar. Evet. Buralarda da benzer durumlar olabilir. Sonuçta bir sürpriz kulesi etkisi var. Normalde şu desteği kırılmış olumsuz gibi görürüz. Ama aynen bugün.
Söyle 60 dakikalık da yine al pozisyonuna geçerse işte yarın Hüner Karye Zoren gibi böyle geride kalanlarda tekrar bir toparlamaya yaşayacaktır diye düşünüyorum. Çünkü kontrodaki bu haber de yine hepsine bir doping etkisi yapar. İşte bu da şunu gösteriyor demek ki Endeks’te dönüş geliyor tekrardan. Çünkü Endeks’teki zorlanma ve düşüş enerji ve sasa hektas grubuyla birlikte başladı. Şimdi bunlar da tekrar toparlanma oluyorsa piyasaya da bir de bankacılık tarafında alımlar geldi. Olumlu bir etki yapmaya başlar diye düşünüyorum. Aynen teşekkürler hocam. Bir de Bera vardı. Ya Bera çok güzel karlıkları var. Konka var Konka da güzel yatırımlar yapıyor. O da iştirak firması. Ama niyeyse ben Bera’ya bir türlü ısınamadım. Konya firması olmasının kaynaklı. Konya firmaları zamanında bize çok kazıkladılar doğrusu. Onun için ama teknik olarak gayet güzel. İşte yatay dirençlere gelmiş 34’lere. Buradan yukarı 30-40’lara kadar hareket devam edebilir. Bu karlı devam ederse bu trendi de kırar yani. Bir boy daha gider. Yıl başına kadar inşallah olur. Yani yıl başına kadar trend hedefi makul hedef olur. Anladım hocam çok teşekkürler. Rica ederim. Hayırlı akşamlar. Sağ olun. Eyvallah iyi akşamlar. Beyze Hanım size borsa eğitimini yapmamamız lazımmış. Para bozdu. Ama güzel yani ben de kışın böyle yazlık bu yerlere gitmeyi istiyorum yani. Alo. Hocam hayırlı akşamlar. Eyvallah iyi akşamlar. Hocam Kale Kim ile Akçansa’yı soracaktım. Kale Kim, Kale Kim. Ya çok sürdürüyor değil mi? Yükseliyor ama açsak. Aynen hocam aynen. Ya şu son düşüşler yani şu anda teknik olarak herhangi bir bozulma yok. Ama işte ilerlemesi de biraz ağır gidiyor. Ama Endex’e baktığımız zaman Endex performansına göre kötü de değil yani son dönemdeki. Şimdi burada destek bölgesine gelmiş. Özellikle şurayı çok test etmiş. 40.22’ye. Burada 40 liranın altında biraz problem yapar. 40 liranın altında 38’lere kadar geri çekilebilir. 38 kırılırsa problem olur. O zaman bu trend kırılır. Ama 40 lira desteğini kırmazsa herhangi bir şekilde satposyona ulaşmamış olur. Buradan 50’lere kadar, 50 hatta 52’lere kadar güçlü yükseliş devam eder.
Kale Kim sektörünün öncü şirketlerinden birisi. Ondan dolayı yarın bir gün enflasyonu yetki fiyatlarını artış falan tekrar yıl bittikten sonra yeni yıla alakalı gelişmeler olursa 60-65 liraya doğru uzanırlar. Yeni yılın gelişmeleri pozitif etkileyebilir. İnşallah hocam sağ olun. Diğeri neydi? Akçansa hocam. Akçansa. Akçansa’da da şurası yatay destek 53 lira. 53 lira desteği kırılmada sürece tekrar yukarı yeni ataklar yapabilir. Bu biraz hani endeks düzeltmesiyle birlikte düşüş yaşamış diye düşünelim. Eğer buralardan toparlarsa şöyle tam da destek bölgesine geliyor işte. 53 liraya kadar gevşebilir. Ardından tekrar 71-72 liraya doğru hareketin devam etmesi beklenir. Hocam bu aralar Cemtaş’ı hani endekseye aykırı hareketler görüyorum da hani kendi taş toprak endeksine. Çünkü orada ayrı hikaye var. Şirket satış. Bu Çelha mıydı? Sen Çelha mı dedin? Cemtaş dedim hocam. Cemtaş. Valla onu bilmiyorum ya.
Çelha’da bir satış olmuştu şirketi. El değiştirdim de Cemtaş’ın hikayesini bilmiyorum şu anda. Yani dikkatimi çekti hocam. O taş toprak endeksi düşerken o çıkıyor. Kendi rasip bir dinamiği vardır muhakkak. Ancak araştırmak lazım. Tamam hocam. Çok teşekkür ederim hocam. Rica ederim iyi akşamlar. Evet yayını kapatıyorum sonlandırıyorum arkadaşlar. Evet Beyza Hanım size iyi gezmeler.
Biz hala çalışıyoruz. Birazcık gözleriniz bozulmuş. Çok problem olmaz diye düşünüyorum. O kadar da bedel ödeyin yani. Evet. Botlar ya arkadaşlar geleni yapıştırıyorum zaten de.
Yapacak bir şey yok. Kuantum bilgisayar 15 ile kadar devreye girer mi? Bilmem Hakan Bey nereden bileyim ben. Yarın endeks düşer mi yükselir mi? Biz onlara uğraşıyoruz yani. Şimdi bizim kuantum yapay zekayı geliştirip de şuraya koysak da kendisi söylese yarın düşer mi yükselir mi? Bize o yeter yani.
Kuantum bilgisayarlarına gerek yok. Olmaz. Arkadaşlar hala hisse soruyorsunuz ya.
Hani iyi akşamlar teşekkür ederiz. Kendinize iyi bakın falan. Yok yani hala Aya ne olur, Turkas ne olur, Berkosa ne olur. Buradan eve mi gitsem, yemek mi yesem, ne yapsam artık sormayın yeter. Bitti daha gün. Değil mi Endler Bey? Bırakın gitsin adam can.
Şurada 3-5 yazıları yazıyoruz bari orada hisse sormayın. Eyvallah sağ olun. Hadi herkese iyi akşamlar arkadaşlar. Kendinize çok iyi bakın. Beyza Hanım size de iyi tatiller.
Görüşmek üzere arkadaşlar. Hoşçakalın bay bay.