Rüyanın Tanımı ve Bilinmeyenleri
videosundan fısıltılanmıştır. Videoya ulaşmak için Linki kullanabilirsiniz https://www.youtube.com/watch?v=02et0vBua5Y.
biz hediyelerimizi gönderiyoruz hediyelerimiz ulaşıyor rüyalar görülüyor haberler alınıyor ahiretle irtibat kesilmiş değil çünkü bu rüyalar Allah Teala لَهُمُ الْمُشْرَا فِي الْحَيَاتِ الدُّنْيَا فِي الْاَخْرَا dünyada da Müslümanlara, müminlere, velilere, dostlara müjde var ahirette de hadis-i şerif ne buyuruyor ahirette zaten cennet nimetler ama dünyada ne müjde var bir adam dünyada Allah’tan nasıl müjde alacak ki melekleri göremez, görüşemez o zaman nasıl alır ha ben ayet okuyorum cemaat dinliyor öyle değil burada müjde var onlara diyor benim dostlarıma müjde var Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem buyuruyor ki رُوْيَ الصَّالِحَ Müslümanın gördüğü salih rüya yani imanlı, hürsüne uygun adam işte abdestli, namazlı neyse bu adamın gördüğü rüya müjdedir لَمْ يَبْقَ مِنَ الْمُبَشْرَا
Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki artık vahiy bittiği zaman ayetler de bittiği zaman e ben de gidiyorum benim ümmetime gece bana vahiy geliyordu sabah okuyordum veyahut hadis olarak Cibril bana bildiriyordu şu amele bana şu müjde var sevabı var ben onu bildiriyordum ama siz şimdi hangi müjdeyi alabilirsiniz vahiy kesildi ben de gidiyorum ancak ne kaldı salih rüya kaldı yani benim ardımdan da devam edecek salih rüyadır
rüyalar görünmeye devam ediliyor bana şu kadar hediye geldi diyor bir çok kitapta hem de şimdiki millet hadis şu anda millet bozuldu diyorsun yüzlerce sene evvel bin sene evvel görülen ulemanın evliyanı gördüğü rüyalar yahu Mısır hükümdarı kafir kralın rüyasını bile kuranda rüya olarak çıktı diyor ve onun rüyasını bile doğru tabiri yapıldığı zaman yusuf aleyhisselam yedi senelik ekonomik düzeni bütçeyi bilmem ne yıkıtlık olacağını bildiriyor aynı çıkıyor yani
şimdi bir namazlı abdestle müslümanın rüyası nasıl boşa gitsin kuran-ı kerimde on kafirlerin rüyası bile beyan edilmiş yahu rüyayı melek gösteriyor her rüyanın görevlisi melek var rüyayla ilgili de bir çok ilim var tabi o konuda ayrı bir ders salih rüya tabi müslüman olursa vesaire tabi salih rüya ahiretten haberler geliyor hediyeler bize ulaşıyor diyorlar memnun oluyorlar gitmeyene ya bize gelirdi niye gelmiyor şimdi haber yolluyorlar yahu ne zamandır hediyemiz kesildi ben mesela diyor her zaman evliyaullah’tan biri felan zata fatihah okudum bir ara kesmişim hemen birisi geldi ya rüyamda gördüm ne oldu felan zat diyor ki benden niye hediyesini kesti ya o gören adam bilmiyor ki onun evvelce ne okuduğunu bir haftadır okumadığını bilmiyor adam nereden bilecek o da Allah Allah ya nasıl gaflete düştüm diyor biraz birkaç haftadır unuttum diyor ben ya hemen uzat haber yolu ya hediyeyi niye kestin arkadaş e bunlar kitaplarda ben bu hususta bir kitap yazabilirim hatta ibn-i ebid dünya dünyanın en büyük allame hadis hafızlarından ibn-i ebid dünya bu büyük ve muhatdistir onun dolu kitabı var mevsuası var bize 8,10 çıktı yeni yeni dolu kitaplar israr bir kitabı var mesela onu bir ders iki ders üç beş ders yapabilirim kitab-ül menamat sırf kitabın adı rüyalar kitabı ve sahabeden ve peygamberlerden gelen bir şey e sen bunu nasıl ki
ne kadar yapıyorsun ahiretten bize nereden haber gelecek mesela diyor ki bir kişi rüyasına girse ona bir şey dese adam dünyada bozuk bile olsa belki namaz sabdesin belki belki de dinsiz kitapsız ahirette dinsiz yok bir defa çünkü görünce iman etmiş onun için alâeder efendi hazretleri ne derdi cehennem ehlinin hepsi ehli imandır evladım bütün cemaat anlamıyorlar cehennem
ehlinin ya acaba şey efendinin yaşlandı ya falan dili mi süsüktü acaba cennet ehlinin demesi mi geri girdi acaba anlamıyorsun da dinle daha o zaman cehennem ehlinin hepsi ehli tevhiddir ehli imandır evladım Allah ama orada iman etmişler evladım tabi geberirken ezra aleyhisselamı gördüğü zaman ne ikar edecek boğazını bir sıkan var daha niye çıktı canı bunun sıkmadan mı çıktı yani ezra aleyhisselamı izet evvel lezine keferu
o kitapsız kafirleri melekler canını alırken kuran söylüyor ya durumu ne ucuyan ve baron suratına bir kamçı kıçına bir kamçı diyor bir önünü çeviriyor bir arkasını çeviriyor ayet okuyorum sana hadis olsa kaynak sorarsın ve zuhukun azâbel hârik can yakacağız ağabey tadın bakalım melekler vuruyorlar diyor o zaman inkâr kaldı mı görüyor işte dayağı yediği zaman yok ya bu bana işlemedi buradan acı çekmiyorum ben diyebilir mi acıyı çeken insan acıyı çeken bilir o zaman iman etmiş bu adamlar onun için ahiretten bir gâvuru bile görsen o sana bir şey dese diyor yalan söyleme ihtimali yok diyor niye ahirette ruhaniyete geçti ruhlara yalan izni verilmez dikkat et şimdi ruhlara yalan konuşma izni verilmez ama o gören yalan katarsa anladın mı şimdi o ona
onu demedi de bu milleti kandırmak için yalanı bu kattı o başka dünyada yalan serbestliği var dünyada her gâvurluk serbest zaten imtihan ya o gören yalan katabilir ama görülen yalan diyeme şu ruhlar alemindedir ruhlar aleminde şeytanın yolu yok artık orası hak hani diyoruz ya biz bu dünyadayız o hak alemde hani bizim atasözlerinde var hak alem hakiki alem falan tamam doğru bilen hak alem işte orada batılıyor onun denilen bir çok rüyada bunlar görülüyor yani bunu efendim hatta adam şurada ben küp gizledim diyor adam gidiyor adrese tam noktasına kadar adresten altını buluyor veya şuna borcum var diyor hakikaten gidiyor ona o borç var vasiyet edemeden ölmüş ve o zamana kadar rehin tutsak kalmış onun için vasiyet ediyor yani dünyada etmesi gerekirdi etmeden gitmiş rüyada görülen böyle insanlar var hakikaten borcu ödeniyor hakikaten o sayıda borç çıkıyor veyahut orada o adreste o şey emanet bulunuyor veya bir kitap gizlenmiş onu şuradan çıkart deniyor dolu dolu dolu burada yani tevatür var mütevatır yani bunu inkar eden artık uhud daha yok diyen gibi akılsızdır çünkü bu kadar mütevatır bir şey nasıl inkar edersin herkesin başına gelmiş yani bu kadar rüya görülen insanlar herkesde bir tecrübe var bu hususta o zaman dünyada müki müjde salih rüyadır bu şehitler rüyalarda görülüyor anaları görüyor babaları görüyor ee hayat hikayelerini dinlesen ee mesela bir çok haberlerde bazı çıkıyor toplasan bir araya getirsen efendim beni merak etme ben çok rahatım beni için üzülmeyin falan falan eşine görülüyor çocuğuna görünüyor dolu şehit olmadan evvel gören var hakkınız helal edin diyor ben diyor şehit olacağım diyor
öyle telefon eden var anası babası gören var ya bir gece evvel gördüm bu kadar insan yalan mı söylüyor arkadaş o zaman hediyelerin ulaştığı da görülüyor sen bu dünya var ahiret var bir de ikisin arasında alemi berzah var ve min vera ihim ayet şimdi baksana okuyorum dünya hayatındaki insanlar öldüklerinden sonra ötelerinde var ne var
berzahun berzah geçit yani ne dünyadan ne ahiretten kabir aleminde ne dünya sayılıyor ne ahiret sayılıyor ama beden dünyada kalıyor ruh ahiret canibine gidiyor yeniden dirilirken veyden nüfusüzü vijet ruhla beden yeniden çiftleştiriliyor ama o ortada ne oluyor bir geçit dönemine giriyor beden dünyada kalıyor ruh ahiret canibine gidiyor arada bir geçit
var ne zamana kadar sürecek bu diyor ilayevmi yüb’asün diriltilecekleri güne kadar yani diriltilince berzah kapanıyor geçit dönemi bitiyor ahiret hayata başlıyor ahiret hayata aynı böyle elli karnlı canlı etli kemikli aynı insan kalkıyor çünkü geçit dönemi ara dönem diriltilmekle bitiyor onun için cesetler dirilmeyecek yeniden ruhlar yaşayacak ahirette diyen kafir olur cesetlerin haşrını inkar eden filozoflar felsefeciler birçok felsefeci inkar eden kafir olur çünkü neden? ayet kerimelerinin sarif beyanı vardır diriltilinmeye kadardır o dönem diyor ve ruhlar bedenleri çiftleştirilcek diyor e bu kadar ayet varken sen nasıl böyle o sonra parmak uçlarını bile dirilteceğim diyor ruhun parmak ucu mu olur? ruh manevidir parmak ucu cesetle ilgilidir
bütün ayetlerde her şeyi beyan ediyor derileri piştiği zaman diyor cehennemde ebettelem cülüden gayrâ yeni taze deri vereceğiz diyor e deri, ruhun derisi pişmez ki yani sen şimdi bu kadar ayeti nasıl inkar ediyorsun? felsefe kafası bu felsefenin pek eksero felsefetin ca sefen fekeze cemiyuu izlikullin hükmu ekserihi herhal mesneviden almıştır mektubatta almıştır o belki asasını almıştır sonra tearihte mektubatı arabçaya çeviren arabçaya çevirmiştir tabi ki ama beytin bizim bildiğimiz şekli budur felsefenin çoğu ahmaklıktır bir şeyin ki çoğu ahmaklıktır o zaman ekseriyet hükmüyle hepsi ahmaklıktır şimdi anladınız mı? ben felsefeciyim diye çıkıp din adına konuşanın durumu ne oldu? çok sefih ve ahmak duruma düştü çünkü felsefeciysen bu konuda konuşma mantıkla bu yolda gidilmez yaratan sana bir şey
bildiriyor sen diyorsun aklım almıyor git gavur ol bana ne yani hem müslüman olacağım hem felsefeci olacağım diye beni din adına felsefe yapma başka felsefe yaparsan sen felsefe yapıyorsun imam-ı rabban-i 70.000 evliya’nın reisi imam-ı gazali hükmetül islamdan naklediyor imam-ı gazali farabiliğinde kafir olduğunu söylüyor ibni sinanında kafir olduğunu söylüyor koca ibni sinan güme gitmiş sen kimsin? farabi güme gitmiş neden? felsefeden o felsefeyle nereye gelmişler? Allah’ın evveli yok alemin de evveli yok demişler ve bu şekilde dünya yoksa bile bunun ham maddesi var Allah’la beraber o mahlukatta var yani mahlukatın aslı Allah’la birlikte var demişler bu sefer ne oluyor Allah’ın yaratması sıfatı iptal oluyor çünkü Allah var hiçbir şey yok O yarattı başlatıyor Kur’an böyle söylüyor felsefe gidiyor gidiyor orada takılıyor takılınca kıdeme alem diyor alemin evveli yok diyor Allah kadim diyoruz ya kelamı kadim ne diyoruz Kur’an’a kelamı kadim kadim ne demek evveli yok evveli yok e peki Mevlana kadim yekûlü l-abduhfî bedi l-emâli l-itevhîdin bi nazminkallâli ilâhü l-khalqî Mevlana kadimûn ve mevsûfûn bi evsâfîl kemâli el-sünnetin itikat metni emâli de kainatı yaratan ilahımız kadimdir evveli olmayan bir tek odur diyor sen evveli olmayan başka maddelerde var dediğin anda Allah’ın yaratıcılığı iptal oluyor Allah varken o da varmış yani bu sefer ne oluyor cesetlerin haşrı inkara gidiyor çünkü ve mâ sebe te kıdemû işte hâlâ ademû felsefede bir kural var kıdemi sabitse adem-i muhaldir bu ne demek bir şeyin evveli yoksa sonu da yoktur çünkü evveli olmayan ne demek başka biri başlatmadı onu varlığı kendindendir varlığı kendindense o kendini yok etmez dolaşırsa onu da kimse yok edemez e bu varlığı kendinden bir tek Allah’tır onun için de yokluğu düşünülemez ezeli ebedi de bu demektir ezeli evveli yok ebedi sonu yok başka var mı onun gibi yok e sen dersen ki bu âleminde ham maddesi astı gaz hâlinde duman hâlinde buhar hâlinde bilmem ne vardı dediğin anda Allah’tan başka kadim demiş oldun bu sefer ne oldu o kadimse onun da yok olması düşünülemez
ahiret, haşr, efsin, güme gidiyor ibni sine olsan ne yazar farabi olsan ne yazar orada ehl-i sünnetin itikadının ayetten hadisten meddinleri var sen buna karşı felsefeyle ne konuşabilirsin o zaman felsefe yapmayacaksın cesetler haşr olacak aynı bu beden dirilecek ahirette dirilmek ruhla bedenin birleşmesiyle aynı
haşradaki gibi olacak ama kabir âleminde ne var bercak var o ara dönemdir geçiş dönemidir orası dünyaya da benzer ahirette de benzer yarı dünyadan yarı ahirette de benzer beden burada ruh orada ama nedir ruhu arşta bile olsa diyor kabrine ziyaretçi geldiği zaman hadiste ibni kesir tefsirinde de geçiyor çok kaynakla geçiyor mâmin, racülin hangi bir adam yani evliya olmak şartı yok
bende racülüm ya adamım göya hesapta geziyorum adamsan diyor müslüman kardeşinin mezarına uğrarsa diyor ama dünyada onu tanıyorsa diyor bu tanışma meselesi de var çünkü neden selama cevap verme konusu hediye ayrı hediye ben tanımıyorum bu mezarlığın tümüne 11 ihlas okusan 11 kulu yollaha desen ya rabbi bu ehli mekabirin bu kabristandakilerin tümünün ruhuna hediye ettim dediğin anda orada yatanlar kadar sana sebep yazılıyor hepsinin de ruhuna uğrarsa bu da hadişeriptir yani kabirle, ruhlara hediye şeyinde de en meşhur hadis budur yani yasin ve fatihadan daha meşhurdur bu 11 ihlas hadisi şimdi bu genel tanımıyorum ben bu mezarlıkta veya anam burada yatıyor ama var orada 100.000 tane ölü hepsini hediye edebilir tanımak şartı yok hediye gitmek için ama tanıdığı biri ise diyor tesellem aleyhi diyor ona selam
verirse illa yarut talih mutlaka va aleyke selam diye cevabını verir diyor tanıdığı ise ruhu geliyor selamına cevap veriyor anladın? tanımadığı ise sen kabire eline selam verir Allah’ın rahmeti dua maayeti taşır ama cevap alamazsın çünkü o hadiste tanıma şartı koyuyor hediye ulaşmak ayrı selamının cevap vermesi ayrı bunları da iyi anlamak lazım çünkü öbür hadisi okursana sen tanımıyorsun mevliya’yı zaten sultanı tanıyor musun tanımıyorsun ne selam veriyorsun der sana ya sapık ya o hadise öbür tarafa çevirir sen selam verirsin Rasulullah selam verir de selamu aleyküm ehlediyar minel mümini ey kabir yurtlarının ahiret yurtlarının sakinleri olan bu mezarlıkta yatan müminler selam olsun size entüm müssabıkın siz önce gidenlersiniz entüm diyor siz diyor taşa toprağı demiyor herhalde ruhlar işittiği için ama Rasulullah’ın tabi o ayrı o herkese işletir onun sesi siz önce gidenlersiniz minel mümini küm lâ hikûn bizde size yakında eklenecek olanlar eselullâheu ve lene ve lekum lâ hikûn Allah’tan sizin içinde bizim içinde afiyet niyaz ederim yani sizin de azabınızı kaldırsın varsa Allah belâ vermesin bize de belâ vermesin size de belâ vermesin siz diyor siz niye konuşuyor ruhlar alemi böyle bir şey sen giriyorsun taşa toprağa selam verilir mi demek ruhu duyuyor ki selam veriyorsun ruh duymasa selam verilir mi gidip de direğe selam versen adama deli derler niye oradaki adamın ölünün yattığı yere eselâ mu aleyküm diyorsun herkes normal karşılıyor da gelip benim bu direğe kütüphanedeki direğe selam veren bir tane gelmedi bir deli niye gelmedi buraya bir deli burada selam veren hiç gelmedi çünkü ki hadis-i şerif’e hâlâ amel ediyor adam daha oranın farkı var ama orada da adam erimiş gitmiş kaç yüz senelik ceset duvardan farkı yok öyle değil işte ruh arşta olsa bedeniyle irtibatı var berzah dediğim o ara dönem yarı oradan yarı buradan dediğim o çünkü irtibatı mevla sağlamış tanıdığı biri selam verirse ona hemen çünkü bu elektrik gibi bir şey anında gelir ta nerede ana sigortalar ha bak buraya bir anda geliyor orayı açtım burayı hani buradan arada ne kadar müsaade var kaç yüz kilometre ileridedir peki elektriğin genel şeyleri vericileri mühim değil ki
manevi işleri böyle anla yani misal veriyorum sana hemen anında gelir selamün aleyküm selam der
tanıdığı için
İlk Yorumu Siz Yapın