Oral Meselesi Hakkında Bilgi, Haram mıdır? Mekruh mudur?
videosundan fısıltılanmıştır. Videoya ulaşmak için Linki kullanabilirsiniz https://www.youtube.com/watch?v=vHJ5BtnekwY.
Yine Ali Rıza geçen gün olay çıkmış baya bir kasetelere yani müstehcen, çıplak karı resimleri basan boy boy kasetelerde bu mevzu olmuş geçen gün. Burada oral bilmem ne şeyle ilgili bir soru sormuş kadın ona o da demiş ki katiyen haramdır. Demiş haramdır deyince işte o da gülme krizine girmiş nasıl konuşuyorsun hocam? Şöyledir böyledir neyse. Şimdi bu milletin çoğunun başında böyle bir imtihan var. Çoğunun sen şimdi bunu haram derken nereye dayandın? Duvara dayandın. Nasıl haram diyorsun buna şimdi? Haram başka caiz değil başka. Şimdi ve la tekûlü lima tesûbü el-süret-ü kûmül kezip dillerinizin yalana alıştırıp da haze helalüm ve haze haramın şuna haram buna helal demeyin. Bu Kur’an’ın nehir suresi
bi tefterû alâllâhâ el-kedib. Allah’a yalan uydurmuş olursunuz. Allah adına yalan uydurmuş olursunuz. innellezîne efterûne alâllâhâ el-kedib. Allah adına yalan uyduranlar la yuflihûn. Asla felah bulmayacaklar. metâun kalîl dünyada az yaşarlar geçinirler velem azâbun elîm. Çok acıklı azap acı veren azap onları bekliyor. Şimdi kardeşim evvela şunu konuşalım.
Şafi mezhebinde buna ruhsat verilmiş. Çünkü şafi mezhebinde meni temizdir, pis değildir. Kan pistir. Çıkarsa abdest bozulmaz şafiide. Ama elbise ne değerse, elbisende kan olursa pistir. Necaset hükmündedir elbise bakımından namaza mani olur. Dirhem miktarını, el ayasını geçen bir kan varsa. Şimdi abdesti bozmamak başka, pis olup olmamak başka.
Anlatabildim mi? Peki meni nedir? Meni çıkarsa kusur icap eder. Tabi ki şehvet de çıkarsa orada da ihtilaflar var. Meni çıkarsa kusur icap eder. Ama meni hanefiye göre pistir. Ama elbiseden ufalanabilir yani. Sertleşirse kurursa ufalanabilir. Yıkamadan da temiz de olabilir. Eğer ki görünen bir noktada ise ufalarsın, izale edersin. Ama şafi mezhebinde meni temizdir.
Temizdir. Ne demek temizdir? Yani bütün peygamberler ondan doğdu diyor. Nasıl pisleyeceğim diyor. Kur’an-ı Kerim’de اَلَمْ لَخْلُكُمْ مِمَّٓا اِمْ مَهِينَ Biz sizi alçak bir şuradan halka etmedik mi buyuruyor. O alçaklık yani itibarsız bir şey yani insanın sevmediği bir şey manasındadır. Alçak başkadır, necis başkadır diyor. Şafi diyor bunu. Hanefi mezhebinde meni necistir. Anlatabildim. Şafi mezhebinde meni necist olmadığı için de
Mali’nin meselesinde de meni şey olsa bile pis saymıyor onu. Bir. İkincisi, Maliki’de de bu hususta bayağı bir genişlik var. Yani Endonozya, Malazze vs. oralardakilerin çoğu Maliki’dir ve bir kısmı Şafi’dir. Oralarda bu iş tamamen Hacı Hoca, yani herkesin normal gördüğü bir şey. Mezheb meselesinden dolayı. Hanefi mezhebine gelince yani biz ekserimiz Hanefi’yiz. Tümümüz Hanefi değiliz. Şurada 50 kişi 100 kişi
cemaat geliyor. En az 10 tane Şafi’yi de çıkar. Yani onun için Şafi’yi konuşmak lazım. Türkiye’de Şafi’yi var. Maliki ambeli yok ama Şafi’yi var. Onların da fetvasını vereceğiz. Şimdi geldik Hanefi mezhebin. Hanefi mezhebinde nedir? Hanefi mezhebinde Fetavah-i Hindiyenin Kerahiye bahsinde yani Kerahiye demek Mekruh işler bahsinde Fetavah-i Hindiyenin ki Hanefi’de muteber bir fıkıhtır. Bu kitap burada diyor ki, Vekı ile denilmiştir ki La Be Se Bihi bunda Beis yok. Ha Beis yok demenin altında ne yatıyor? Mekruhluk yatıyor. Kerahat var. Beis yok yani bir kerahat var ama Haram asla denemez. Vekı ile bir kilde var ki La Yecuzu caiz değil diyor. Bak Haram demiyor. Hiçbir fıkıhtır Haram demiyor. Ben size ne dedim? Her Haram
caiz değildir. Ama her caiz olmayan Haram değildir. Çünkü Haram demek çok zordur. Sıkara gibi. Sen Sıkara’ya nasıl Haram dersin? Nasıl Haram dersin? Efendi Baba Ali Ader Efendi Hazretleri, oda dolusu altın verseniz bir tane içiremezsiniz oda dolusu altın verseniz Haram dedirtemezsiniz. Çünkü derdi Haram işi çok tehlikelidir evladım derdi. Haram demez bir şeye. Kuvvetli nas lazım çok kuvvetli nas lazım.
Hele ki ihtilal varsa Şafi ve Maliki gibi ihtilal. Hanefi’de bile La Yecuzu var, La Beysi var. Böyle bir durumda Haram hangi mezhebe göre, hangi hadise göre Haram diyorsun? Hangi ayeti bıraktı? Ayeti yok. Hangi hadise göre Haram diyorsun? Şimdi o zaman Efendi kardeşlerim mekruhluk var mı? Var. Nezufu ef faküm ağızlarınızı temiz tutun.
Peynâ Turku’l Kur’ân, Kur’ân’ın yollarıdır. Sen Kur’ân okuyorsun. Bu ağza bu yakışmaz. Çünkü kadın da Kur’ân okuyor. Bu Kur’ân okuyor, namaz kılıyor. Bu temizlik olmuyor. Ondan sonra mikrobik bölge tıbben uygun bir şey değil. Ondan sonra dinen uygun bir şey değil. Yani Hanefi mezheminde uygun bir şey değil. Hatta La Yecuzu diyelim. Cahiz değil tarafını alalım biz. Lakin sen buna Haram demen için nas
lazım? Nereden buldun Haramı? Atıyor ortaya bir Haram. Haram çok zor demek. Bu işlerde en çok ileri giden benim ama takva başkadır. Fetva başkadır. Takvayı soruyorsan hiç böyle işlere yanaşılmaz. Ama fetvayı soruyorsan e caiz değildir. Ama Haram diyebilir miyim?
Hemen.
İlk Yorumu Siz Yapın